• Новини
  • Ползите от слънцето и как да се възползваме здравословно
Ползите от слънцето и как да се възползваме здравословно

Ползите от слънцето и как да се възползваме здравословно

31 юли 2022
  • Сподели:

 

 

Лято е, топло е, време за почивка. Сезонът идва с дълги слънчеви дни, пътувания и с повече излагане на слънчева светлина, която, освен че е опасна без адекватна защита, ни дарява и с редица ползи. Слънцето е едно от най-добрите лекарства за организма. То ни предоставя енергия и подсилва нашето тяло.

Ето кои са най-важните ползи от слънцето.

 

Слънцето ни зарежда с енергия и подсилва имунната система

Ако се чувствате уморени, въпреки, че сте спали достатъчно, най-лесното и естествено нещо, което можете да направите, е да излезете на слънце.

Редовното излагане на слънце подсилва имунитета. Слънчевите лъчи помагат за увеличаването на белите кръвни клетки, които са решаващи за защита при инфекции. Също така слънцето подобрява циркулация на кръвта в нашето тяло. Ускорява образуването на червени кръвни клетки, като по този начин се подобрява и оксигенацията (насищането с кислород) на кръвта.

 

Слънцето помага в борбата с инфекциите

Ултравиолетовите лъчи, все пак не бива да се избягват напълно, защото са естетвени антисептици, които могат да убиват бактериите и вирусите във въздуха, водата и по повърхността на тялото, като по този начин ни предпазват от инфекции.

 

Източник на витамин D

Слънцето е най-известният източник на витамин D. Витаминът функционира като хормон и всяка клетка в тялото има рецептор за него. Затова и той засяга много функции и процеси, свързани със здравето, а и с щастието на човека. 15-ина минути излагане на слънце на ден са достатъчни за набавяне на необходимата доза.

 

Слънцето може да помогне и за облекчаване на болката, благодарение на противовъзпалителните ефекти на витамин D.

 

Витамин D стимулира производството на калций, затова не е изненада, че слънцето е полезно и за костите. Но по-новите проучвания показват пряка връзка между костната плътност и нивата на витамин D3.

 

Дефицитът на витамин D е свързан с повишен риск от деменция и болестта на Алцхаймер при възрастните хора. А също и от множествена склероза, според проучванията. Множествената склероза се среща по-често при хора, живеещи по-далеч от екватора, а изследванията показват, че ранното излагане на слънчева светлина в живота може да повлияе на риска от развитие на множествена склероза.

 

Слънцето подобрява здравето на очите

Поне 30 минути на ден, на светлина, без очила стимулира фоточувствителните клетки на очите и помага при преумора.

 

Слънцето подобрява съня

Естествената слънчева светлина, получена през деня, стимулира отделянето на по-голямо количество мелатонин през нощта, който от своя страна помага за здравия сън. Освен че действа като сънотворно, мелатонинът контролира денонощните биоритми, регулира температурата на тялото, забавя темповете на стареене. 

 

Източник на добро настроение, слънчевите лъчи могат да окажат благотворно влияние при депресия

Слънцето чрез УВ-лъчите повишава нивата на серотонин - "хормонът на щастието" в организма. Няколко минути на слънце и ще се почувствате по-щастливи. Което пък помага на човек да бъде по-спокоен и фокусиран и да може да се наслади на пълноценен сън.

Слънчевата светлина доказано помага при зимна депресия.

 

Слънцето може да спомогне за превенцията на някои ракови заболявания

Тялото преобразува енергията на слънцето във витамин D. Понижените нива и недостатъчност в организма на витамин D, според учените, се свързва с развитието на карциноми.

Излагането на слънце и синтезирането на достатъчно количество витамин D е възможно да предотврати рак. Изследванията показват, че има връзка между дефицита на витамин D и рака на гърдата, както и рака на дебелото черво.

 

  

Как да се възползваме безопасно

 

Дозирането на слъчевата активност върху нас е също толкова важно, колкото и плюсовете, които изброихме по-горе. Адекватната слънцезащита ни гарантира спокойствие, че се възползваме здравословно от ползите на слънцето, без да се излагаме на излишен риск.

 

Вече има български иновативни натурални продукти за минерална слънцезащита, които можете да откриете в нашия магазин. Те са с цинков оксид – естествен минерал и са щадящи за кожата и приложими дори за бебета 0+ години.

Цинковият оксид е одобрена от световната организация по храните и лекарства активна съставка в различни слънцезащитни продукти.

Минералната слънцезащита създава физически щит, който застава на повърхността на кожата и отблъсква ултравиолетовите лъчи, като изобщо не им позволява да навлязат в кожата. Водоустойчива, формулата е богата на натурални масла, без алергени и химични съставки и тенът се запазва по-дълго, като рискът от белене на кожата намалява.      

 

Някои натурални масла също могат да бъдат естествен безопасен заместител на традиционните слънцезащитни лосиони с химични съставки. Те съдържат естествен слънцезащитен фактор и могат да се използват и самостоятелно.

 

Масло от семки от малина

Има естествен слънцезащитен фактор. Съдържа високи нива на омега 3 и 6 мастни киселини, както и антиоксиданти и естествен витамин Е. Подходящо е за защита на светла и чувствителна кожа. Със силни противовъзпалителни свойства.

 

Масло от пшенични зародиши

С естествен слънцезащитен фактор. Овлажнява кожата и действа като антиоксидант, като предотвратява увреждането й от свободните радикали. Пшеничните зародиши са един от най-добрите естествени източници на витамините К и В.

 

Масло от семена на моркови

Маслото от семена на моркови има високо съдържание на витамин А и притежава силни антиоксидантни, антисептични и противогъбични свойства. Разредено с други масла и нанесено върху кожата, осигурява качествена слънцезащита и за хора с по-светла кожа.

 

С относително по-нисък естествен слънцезащитен фактор, но също може да се използват при неинтензивно излагане на слънце, са:

- Сусамовото масло - може да се използва и за защита на косата.
- Mаслото от карите (шеа) - може да се използва и след слънце за подсилване на тена на кожата.
- Кокосовото масло - може да предпазва и косата.
- Бадемовото масло - подходящо за хора с по-тъмна кожа.
- Масло от авокадо - добро решение за хора със суха кожа.

 

 

Вижтe маслата в нашия магазин  Етерични масла / Базови масла